MISTROVSTVÍ ČR V ECO RALLY: PŘEDSTAVENÍ OFICIÁLNÍ POSÁDKY A VOZU DS AUTOMOBILES.

13.03.2024 | 12:09 | Tým DS Automobiles

Třetí ročník šampionátu ecoRally představí v sezóně 2024 řadu novinek. Seriál určený primárně sériovým elektromobilům se premiérově pojede se statutem Mistrovství ČR. Celého šampionátu se v premiéře zúčastní i oficiální tým značky DS Automobiles ve složení Jan Říha a navigátor David Pabiška. 

 

 

JAN ŘÍHA (1973)

Třináctinásobný účastník Rallye Dakar v roli reportéra spojil svůj profesní život s auty v roce 1994, kdy nastoupil na pozici redaktora a moderátora pořadu Motorevue (později Motožurnál) do Českého rozhlasu.

 

Začátkem roku 2018 se stal členem týmu moderátorů Autosalonu TV Prima. Televizní zkušenosti nabíral už v roce 1998 jako komentátor přímých přenosů závodů Formule 1 také na TV Prima.

 

DAVID PABIŠKA (1975)

Liberecký motocyklový závodník se proslavil především jako mnohonásobný účastník Rallye Dakar, kterou jel poprvé v roce 2007. Startoval celkem na 15 ročnících slavné pouštní soutěže, z toho 14x dokázal dojet do cíle. V roce 2014 vybojoval nejlepší výsledek, celkové 18. místo v hodnocení motocyklů.

 

Závodů enduro a crosscountry se účastní už od roku 1989. Je držitelem ceny Fair Play UNESCO za záchranu života z roku 2000.

 

 

O modelu DS 3 E-TENSE:

 

  • MOTOR: Typ Elektrický Třífázový synchronní motor s permanentními magnety Max. výkon (KW / k) 115 / 156 Max. točivý moment (Nm) 260 
  • BATERIE: Typ Lithium-iontová Kapacita 54 kWh 
  • JÍZDNÍ REŽIMY: Rekuperace energie (dva režimy brždění): SPORT / NORMAL / ECO NORMAL / BRAKE 
  • MAX DOJEZD: (certifikační protokol WLTP/NEDC) 402 km 
  • DOBA DOBITÍ BATERIE Z 0 NA 100%: Wall box 7,4 kW jednofázový Wall box 11 kW třífázový 7h30 5h00 Doba dobití z 0 na 80% (rychlodobíjecí stanice 100 kW) 30 min 
  • PŘEVODOVKA: 1stupňová
  • POHON: Přední náprava 
  • ŘÍZENÍ: Počet otočení volantu na doraz 3, Poloměr otáčení 10,7 m,  Elektrický posilovač řízení 
  • PLATFORMA: Jízdní vlastnosti Přední náprava: typu MacPherson, trojúhelníková ramena Zadní náprava: vlečená ramena spojená torzní příčkou, Panhard Brzdy Přední: ventilované disky 302 x 26 mm Zadní: disky 268 x 12 mm Pneumatiky 215 / 60 R17 87P 215 / 55 R18 87P 
  • PALUBNÍ NABÍJEČKA (ON BOARD CHARGER) OBC 7 kW (LZ02) umožňuje jednofázové dobíjení

 

HMOTNOSTI, OBJEMY
  VÝKONY  
Provozní hmotnost 1 598 kg 0 na 100 km/h 9 s
Užitečná hmotnost 377 kg 0 na 1000 m 31,5 s 
Největší přípustná hmotnost 1 975 kg Maximální rychlost 150 km/h
Objem zavazadlového prostoru 350 l Emise CO₂ 0 g/km
Zadní lavice sklopená 1050 l    

 

Díky 100 % elektrickému motoru nabízí vůz hbité a pohodlné řízení: • motor s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu; • tichý motor a nulové vibrace; • zobrazení fungování pohonu v reálném čase na středovém panelu DS 3 E-TENSE je vybaven baterií o velké kapacitě 54 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 402 km podle certifikačního protokolu WLTP a až 570 km ve městě WLTP EAER. Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %. Tři možné způsoby dobíjení: • přes klasickou domácí zásuvku (trvá více jak 24 hod do úplného dobití; pro běžných 50 km denního nájezdu se nabije za 5 hodin) nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku pomocí kabelu (mód 2), který není dodáván s vozem; • přes Wall Box: úplné dobití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW); kabel (mód 3) je součástí výbavy vozu • přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje; použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut. DS 3 E-TENSE nabízí tři režimy řízení: • eko: pro optimalizaci dojezdu; • normal: pro optimální komfort při každodenním používání; • sport: prioritou je zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s). K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím voliče jízdních režimů s příslušným typem regenerace baterie (rekuperace energie): • mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem; • vyšší, prostřednictvím voliče v poloze Brake. Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.

 

 

DS AUTOMOBILES

 

Značka DS, která vznikla v roce 2014, se opírá o výjimečný odkaz vozu DS z roku 1955. Jejím základním rysem je avantgardní duch a ambicí přiblížit zákazníkovi umění cestování ve francouzském duchu. Díky výjimečným produktům, využití know-how v oblasti francouzského luxusu a také programu služeb na míru DS Automobiles tak zákazníkům nabízí soubor jedinečných služeb před, během i po každé cestě.

 

Vozy DS jsou určeny pro zákazníky, kteří usilují o osobní vyjádření, rádi cestují a chtějí si užít každý moment. Snoubí se v nich elegance a špičkové technologie. Celosvětovou modelovou řadu značky DS tvoří modely DS 3, DS 4, DS 7 a DS 9.

 

DS Automobiles získala od svého zapojení do Formule E v roce 2015 řadu rekordů včetně dvou dvojitých titulů v Poháru týmů a Poháru jezdců a stojí na špici elektrifikace, neboť nabízí všechny své modely v elektrifikované verzi. Pod označením E-TENSE nabízí jak 100% elektrické vozy, tak plug-in hybridy s výkonem až 360 koní a pohonem všech kol. Od roku 2024 budou všechny nové modely, které DS Automobiles uvede na trh, výhradně 100% elektrické.

 

Pro náročné zákazníky vytvořila společnost DS Automobiles program exkluzivních prémiových služeb „ONLY YOU, luxus pozornosti“.

 

Značka DS, která je přítomna ve 41 zemích, vytvořila a vyvinula exkluzivní prodejní síť, kterou tvoří po celém světě více než 450 showroomů DS STORE.

 

 

Novinky o DS France sledujte na www.DSautomobiles.fr @ DS_France
a mezinárodní dění kolem značky DS na www.DSautomobiles.com    @DS_Official